Info till medlemmar

Årsmöte 2024                                                                                                                  2023-10-08

Årsmötet är beslutat att hållas torsdagen den 14 mars 2024 kl.18:30 i ABF:s lokaler.

Vi hoppas på stor uppslutning.

Mvh

Styrelsen

Gårdagens storm                                                                                                             2023-02-18

Med tanke på gårdagens storm vill vi uppmana alla att kolla till sina lotter då vi fått in att många lock till lådor samt att växthus har fått skador och blåst omkring på området.

Mvh

Styrelsen

Sorkar                                                                                                                             2022-08-11

Hej Allihopa

Det har kommit sorkar till vårat område. Speciellt på norra delen. Sorkskrämmor är utsatta, men ber er alla att hålla koll på hur de sprider sig och var vi kan tänkas behöva sätta fler skrämmor. Så kolla till era odlingar och ser ni något rapportera till styrelsen.

Mvh Håkan

Styrelseordförande

Vatten

Vattnet är påsläppt fr o m 23 april och fungerar inom koloniområdet..

Uppstart av gemensamt arbete på koloniområdet

Lördag den 7 maj 2022, kl. 11 startar upp arbetet på koloniområdet.

Efter utfört arbete bjuder föreningen på grill.

Arbetskvällar

Arbetskvällar startar tisdag den 10 maj kl. 18, därefter varannan vecka.

Urban Garden Day den 12 juni 2022

Föreningen deltar på Urban Garden Day söndag den 12 juni 2022.

Koppling på vattnet inom koloniområdet

Vattnet kopplas på mellan vecka 16-17.

Mer information kommer via mejl till medlemmarna .

Djäkne Odlarförening på Facebook @djakne

Föreningen uppmanar medlemmarna att lägga in information och bilder på  Facebook.